OUTDOOR ON STAGE

De grens tussen indoor en outdoor verschuift, sterker nog vervaagt.

Outdoor wordt net als indoor, gemeubileerd. Het is tijd om op deze ontwikkeling in te haken. De Meubelbeurs Brussel — powered by Fedustria — geeft een platform aan Belgian outdoor brands. Dit is een sneakpreview van de toekomst.

Het wonen speelt zich meer en meer buiten de woning af. De grens tussen indoor en outdoor verschuift, sterker nog vervaagt. Terrassen worden overkapt, veranda’s aangebouwd, tuinhuisjes neergezet. Woonkamer verplaatst zich richting buiten, naar tuinkamer — in welke vorm dan ook. Seizoensgebonden lijkt een achterhaald begrip: outdoor living gaat liefst het hele jaar door. Als het maar even kan, toch genieten van het buitenlucht-gevoel.

Het exterieur wordt als het interieur beleefd en ingericht. Zitten, tafelen, loungen en liggen – met die extra gevoelswaarde. Zicht op een natuurlijk decor. Knus verwarmen met een gestookt vuurtje. Genieten van de (af)wisseling van de seizoenen.

De Meubelbeurs wil representatief voor de markt zijn. Brussel is een generalistische vakbeurs met gespecialiseerde vakgebieden onder één dak. Daar hoort outdoor living absoluut bij.

Eerlijk is eerlijk, een nieuw initiatief heeft tijd nodig om te groeien en bloeien. Alle begin is moeilijk. Een goed begin maakt indruk. Een eerste indruk kun je maar één keer maken. Voor de Meubelbeurs Brussel is de introductie van ‘exterieur’ evident: via een platform van outdoor brands van Belgische origine. ‘Eerlijk gezegd, zonder te overdrijven, staat ons high-end outdoor meubilair internationaal buitengewoon goed aangeschreven. Zij verdienen een podiumplaats.’ Het initiatief is ontwikkeld in samenwerking met Fedustria. Deze outdoor merken maken de sneakpreview: on show in hal 3.

Brussel wil zich in de toekomst als vakbeurs voor in & outdoor meubilair profileren. Dat is inherent aan de missie van de organisatie: een marktconform aanbod presenteren.