Personal projects

In origine waren de stoelen uitsluitend bestemd voor de contractmarkt: Estetica.

Het customizen zit al 40 jaar in het DNA van het familiebedrijf. Later is de retailmarkt ontdekt, is Home aan de naam Estetica toegevoegd. De adviserende woninginrichter kan zich helemaal uitleven.

Polen heeft een eeuwenlange ambachtelijke meubeltraditie. Dat zie je terug in de houtbewerking en de vormgeving van de stoelen. De missie van Estetica Home is om tijdloze en duurzame producten te maken, afgestemd op de specifieke behoeften van de individuele klant.’ Flexibiliteit is troef. Je kunt voluit experimenteren met houtsoorten, kleuren, bekleding.

Dat spreekt aan want wat zie je gebeuren? De betere woninginrichter bedient de particuliere klant en steeds vaker ook projectinrichters. In beide gevallen kan hij een beroep doen op de jarenlange ervaring van Estetica. Wat zijn de mogelijkheden? Wat is wijsheid? Die service motiveert de woninginrichter om met de klant aan de slag te gaan, hem uitgebreid te adviseren over de perfecte stoel voor zijn interieur (privé, publiek). Daarnaast attendeert Estetica Home het(vak)publiek op trends zoals de Japandi stijl: een eclectische combinatie van Japanse en Scandinavische elementen. Hierin overheersen natuurlijke materialen, eenvoudige vormen en neutrale kleuren als grijs, beige en wit. Dit alles sluit aan bij de missie van Estetica Home.

Overigens staan onder de noemer ‘stoelen’ ook lounge-fauteuils en banken. Het uitgangspunt is 100% hout: eiken en beuken uit de regio, noten uit Amerika. Voor de kleuren en bekleding geldt ‘the sky is the limit’. Dan nog blijft de levertijd circa acht weken. Het hele traject van boom tot stoel gebeurt in eigen beheer.

 

estetica-home.com/en-eu