
BelChique it is
‘Bert plantagie’ en ‘Brussel’ hebben elkaar gevonden:
de klik zit ‘m in de identiteit, de uitstraling, de sfeer. Dat geldt ook voor de klant. Trends volgen? Ga liever voor je eigen identiteit. Make it Yours: die stoel, tafel of bank. Nederland kiest vaker voor expressieve looks, België voor stijlvol chique. November wordt de maand van DE bank Rozan.
In de Benelux heeft het merk bert plantagie al naam gemaakt met zitten en tafelen. Het begon met stoelen en tafels, later aangevuld met banken en fauteuils. De signatuur is tijdloos design en maatwerk. De collectie schittert door de veelzijdigheid en een overvloed aan opties. Anno nu natuurlijk met behulp van de online AR-configurator en Pcon. How to Make it Yours? Neem een stoel: 38 lakkleuren voor een metalen frame, meer dan 200 stoffen, tientallen leerkleuren en stiksels in allerlei kleuren. En dan nog kun je voor eigen gekozen (COM) stoffen opteren.
Successorize it!
Brussel wordt het platform om die veelzijdigheid uit te lichten — in de breedte en diepte. Succesmodellen worden vervolgd, hun groeimomentum optimaal benut. De organische vormen van de stoel Maple en de bank Arizona (2024) bleken een schot in de roos te zijn. Beide modellen zijn designed by Frans Schrofer. Zijn nieuwe ontwerp is Rozan: zo rond de contouren en vloeiend de lijnen, zo strak het silhouet. De ronde piping accentueert de harmonie van contrasten. Rozan oogt stoer en strak maar zit comfy, is lounge-proof — zonder ‘geplof’. De elementenbank telt 16 modules, dus biedt volop speelruimte om te personaliseren. ‘Onze visie: ga af op je eigen identiteit, smaak, stijl. Make it Yours: pas die bank, stoel of tafel aan jouw wensen aan. Klakkeloos trends volgen? Nou nee, jij moet ermee wonen en leven.’
Rozan is één van de nieuwe ontwikkelingen. ‘Voor ons is Brussel nu het internationale podium voor primeurs. Onze ervaring leert: de Benelux loopt voorop, de DACH-landen volgen — iets later. Toch zijn er nuanceverschillen, ieder buurland heeft zijn eigen identiteit. Nederland vindt niks gewoon te gek; België kiest meer voor een sophisticated stijl, een wat veiligere, verfijnde uitstraling. Vandaar ons beursthema BelChique.’



