NAMING IS MAKING

Mond-tot-mond reclame is nog altijd de beste reclame.

Daarom staat Feel Design voor het eerst op de Meubelbeurs Brussel. You name it, Feel Design makes it: meubels onder eigen naam — en vooral voor no-name en private labels. De export naar de Benelux staat hoog op de to-do lijst.

Feel Design brengt tafels, stoelen en kasten in de Scandinavische stijl. Het design is van origine Zweeds, de productie gebeurt vooral via outsourcing naar Azië (Vietnam) en in mindere mate, Polen en Litouwen.

De naam ‘Feel Design’ kun je op verschillende manieren interpreteren. Het voelen van de natuurlijke materialen zoals hout, steen, metaal. Het design dat ‘goed voelt’. Hetzelfde voor de kwaliteit, de prijs — voor de b2b-partners en consumenten. Het bedrijf volgt het lean businessmodel. “We hebben een minimale overhead. Daarom kunnen we beter en sneller schakelen. Daarom kunnen we prijzen redelijk en betaalbaar houden. Dus winst genereren, ook voor onze klanten. Onze missie: meerwaarde creëren met het design, de materialen, de kwaliteit en de prijs.”

Daarin ligt de essentie van Feel Design. Het merendeel van de productie is bedoeld voor white en private labels — op internationaal niveau. Scandinavië geldt als de thuismarkt. De export gaat naar Noord-Amerika (de VS en Canada), Duitsland, Frankrijk en mondjesmaat naar België. De internationale groeimogelijkheden liggen in overzeese gebieden. (De eerste contacten met Japan zijn een feit.) Plus dichter bij huis, in Europa — o.a. de Benelux. “Na corona moesten we ons heroriënteren. Welke vakbeurzen zijn relevant voor onze exportplannen? Uit gesprekken met collega’s, werd keer op keer Brussel geadviseerd. Zodoende.”

Op de Meubelbeurs presenteert Feel Design een showcase van het assortiment. Het zwaartepunt zal op de nieuwste ontwerpen en materialen liggen: eind augustus ‘work in progress’ modellen, begin november finale stoelen, tafels en kasten. De renderings worden nog niet vrijgegeven. Om het verrassingseffect te optimaliseren, kun je de noviteiten pas in Brussel zien. Dus: wait and see.

“We kijken met positieve vibes uit naar deze vakbeurs. We gaan ervan uit dat we waardevolle contacten met potentiële zakenpartners zullen leggen. Meubel- en interieurwinkels, retail-serviceorganisaties, projectinrichters, iedereen is van harte welkom!”

feeldesign.se