DREAM IT, LIVE IT

Een nieuw premium lifestylemerk dat als een leeg canvas ingekleurd kan worden.

Dat nieuwe perspectieven op netwerking en branding biedt. Dat als een katalysator tussen sectoren fungeert: van automotive naar hospitality, home & living. Rêve by Gregoir schetst de mogelijke transformatie van de b2b-markt: showcases.

De roots van de Gregoir Group liggen in de exclusieve mobilty branche. Toen kwam de droom… Waarom het speelveld niet verruimen naar de wereld van high-end interieurs? In 2023 kwam de Rêve by Gregoir uit. ‘Dream it. Live it.’ De kick-off begon met de exclusieve rechten voor de groothandelsdistributie van het merk Camerich in heel West-Europa. De next stage: de uitgroei tot een super-de-luxe lifestyle-brand. Tot nu toe: met de in-house designed in/out meubels, de Geodesis home fragrances, interieuraccessoires, verlichting, bedlinnen, binnenkort matrassen bij de Camerich bedden. Voor alles geldt: droom luxe, (be)leef luxe.

Zo’n prestigieus lifestyle-merk verdient een grand decor: het gerenoveerde Kasteel Diependael. ‘Hier stap je de wereld van Gregoir binnen.’ De gedroomde showcase en locatie, midden in de Gouden Driehoek Antwerpen – Brussel – Gent.

Rêve by Gregoir staat nu op het punt bekendheid te genereren. ‘Zichtbaarheid is cruciaal, digitaal en fysiek.’ Vandaar de acte de présence op de Meubelbeurs: voor de exposure bij retailers, interieurarchitecten, projectinrichters. De hamvraag is: hoe nu verder?

‘De distributienetwerken staan enorm onder druk: de marges, de immense personeelsproblematiek, de invulling van de winkelshowroom. Is een multibrandstore nog wel haalbaar, komt een merk daar echt tot zijn waarde? Hoe kijkt een retailer tegen de implementatie onze collectie aan?’

De wereld verandert razendsnel. Een out-of-the-box benadering is geen overbodige luxe, maar noodzakelijk voor de toekomst. Een showroom? Een showcase! Een modelinterieur in een iconisch hotel van wereldklasse — voor de ultieme experience van Rêve by Gregoir. Reken maar dat die droom uitkomt.

Een groot voordeel: het merk start helemaal van nul, zonder de financiële lasten van een bestaand netwerk. Dat is pas een luxepositie: je bent vrij om voor de weg der geleidelijkheid te gaan. Rustig te kijken welke richting je wil opgaan. Het merk als een olievlek uit te breiden, te verspreiden.

Dan komt de automotive-wereld in beeld: wat kan het lifestyle-merk daarvan leren? De service-mindset. ‘Een nieuwe auto verkopen betekent ook de vorige inruilen. Daarmee los je een probleem van de klant op. Een nieuw interieur is geweldig mooi, maar wat doe je met het oude? Service is een totaalpakket: adviseren, verkopen, installeren, afvoeren — en een tweede kans geven. Dat zijn we aan de klant en de wereld verplicht.’

gregoir.com/reve