NIET ZITTEN!

Schrik niet: PassePartout verkoopt geen banken, fauteuils, stoelen en tafels.

Meubels ontwerpen en produceren? Minstens zo belangrijk zijn de branding en de b2b service-modellen. De stap van een shop-in-the-shop concept naar een mono-brand store is gezet — door de retailer. PassePartout levelt up & stands out.

Die titel: hoezo ‘niet zitten’? PassePartout maakt toch (zit)meubelen? Inderdaad, maar een bank is niet om op te zitten. Om de Nederlandse keynote speaker Jos Burgers (NL) te citeren: “Een bouwmarkt verkoopt geen boormachines, maar verkoopt gaten.” Huh, dat is een nadenkertje. Aha, dat is precies wat de klant wil! Vertaal je deze eyeopener naar onze branche, dan is een bank niet om op te zitten. Maar wat dan wel? Om te genieten van je family & friends, te chillen en Netflixen, je verliefde tiener te troosten, de momenten van een lach en een traan te koesteren, enz. Een bank is zoveel meer dan zitten, zij staat voor een beleving, het leven. Idem dito voor andere meubelstukken. ‘De sleutelvraag is: wat wil de klant concreet? Als je dat weet en communiceert kom je veel verder! Daarom investeren we maximaal in de sfeer van de stand, een luxere editie van het Stories salontafelboek (in een linnen kaft!) en — mega belangrijk — 3D ontwerptools. De consument is zo digital-wise, als professional kun je niet achterblijven!’ OK, die upgrading kon je verwachten.


Flagship-store?

Maar die stap van het shop-in-the-shop concept naar een concept-store? Dat doet toch alarmbellen rinkelen? Nee, dat zit helemaal goed: PassePartout opent geen eigen winkels, begint geen franchiseformule. De concept-store is de next level na het shop-in-the-shop concept: een nieuw b2b-service-model. ‘Wil een retailer zijn zaak uitsluitend met PassePartout invullen? Dan faciliteren we dat — in samenwerking met Haans Lifestyle voor de styling. Zo’n concept-store komt neer op een XXL-versie van het in-store concept, staat op naam van de winkelier.’ De eerste mono-brandstore (700 m2) is in Antwerpen geopend: Furnitale (een woordblend van furniture en fairytale). Die naam op de gevel zegt genoeg: dit is geen PassePartout-filiaal.


Nieuwe collectie

Los van deze ontwikkelingen, is de collectie aangevuld met nieuwe modellen en luxere stoffen. Het design evolueert van organisch rond naar subtieler, vrouwelijk afgerond. De stand is uitgebreid met een outdoor plein. Er valt genoeg te zien, te bespreken én te beleven!

 

passepartoutnv.be