Esperanto

Fiera heeft alles en niets met ‘beurs’ te maken.

Een designtrend is vertaald naar een universele stijl. Rechte lijnen lopen via ronde hoeken in elkaar over. Haaks wordt stomp. Verticaal buigt af naar horizontaal. Details wijken af van de doorsnee. Massief is fijn. De meubellijn is breed inzetbaar. De doelgroep is eerder algemeen dan specifiek. Theuns licht een tipje van de sluier op: een van de twee noviteiten van Brussel.

Eerst een misverstand uit de wereld helpen: Fiera is Italiaans voor beurs, maar in dit geval Esperanto voor nobel en trots. De enige link met beurs is dat de collectie op de Meubelbeurs Brussel geïntroduceerd wordt.

Fiera is een universele interpretatie van de organische designtrend. Ronde vormen zijn eerder discreet dan dominant toegepast. Uiteraard zijn uitwendige hoeken afgerond: van het kastcorpus en -deuren tot en met het tafelblad. Fiera kenmerkt zich in het bijzonder door de rond uitgewerkte details. Haakse hoekverbindingen zijn getransformeerd tot een boogvormige T-constructie. Zij vormen het kader voor de parallel afgeronde deuren en zijpanelen van de kast. De ene stompe hoek past in de andere. Frontaal bekeken, buigt de verticale stijl af naar een horizontale regel, een scheidslijn tussen de deuren. Kortom, de organische trend is vertaald naar een gesofisticeerde designstijl in massief eiken.

De Fiera stijl kun je op verschillende manieren interpreteren. Klassiek of landelijk met een moderne twist ─ en omgekeerd. Dat was precies de bedoeling van Theuns. Fiera is een hybride variant die in uiteenlopende interieurs past, een brede doelgroep aanspreekt. Dat komt ook tot uiting in de opties binnen het programma. Een dressoir met of zonder opzetkast? Het eiken naturel, noten of zwart gebeitst? Iedereen kan een persoonlijke stempel op Fiera drukken. De finishing touch? De eiken knop op deuren en lades.

Naast Fiera volgt in Brussel een tweede nieuwe collectielijn. Die blijft tot die tijd geheim.

theuns.be