LOW & HIGH BRANDING

De letter Z is de schakel tussen het laag-midden en midden-hoog segment, tussen Repooz en Dezire én Dez.

De relaxfauteuils verdienen een merk, een eigen podium in de winkel, een top-of-mind positie bij de consument. Repooz draait vooral om prijsdifferentiatie en levertijd, Deziré om personaliseren tot en met premiumopties.

De Eiken Zetel zet de schijnwerpers op de relaxfauteuils. Als je veel modellen in huis hebt, dus uit voorraad kunt leveren. Als je vanaf instap verschillende prijsniveaus opgebouwd hebt. Als je je relaxfauteuils in de massa meubels op de winkelvloer ziet verdwijnen, als je retailklanten je daarop aanspreken. Dan weet je: nu is hét moment, nu gaan we voor een merk. ‘We noemen het Repooz.’ De fauteuils krijgen een label, worden in een instore-concept gepresenteerd, als een lifestyle-merk geprofileerd.

De Repooz collectie telt zo’n 20 modellen op een zwarte draaivoet en standaard uitgerust met de move-motion functie (manueel verstelbare hoofdsteun). Qua styling bestaat de keuze uit zes kleuren (soms stof, soms leer). De andere opties zijn prijsgerelateerd: manueel of elektrisch verstelbaar met afstandsbediening (opbergzak in de armleuning), de electriciteitsvoorziening via een stroomkabel of een uitneembare accu. (Een extra accu is zo verkocht.) De snelle levertijd kan echt de doorslag geven.

Dezire is van een totaal ander niveau. Je hebt veel meer opties: het design van de arm- en rugleuning, de poten, stoffen en leer — eventueel in een mix & match — twee of drie motoren, en alles wat erbij komt. Even rekenen: 160 mogelijkheden! Wat een verschil! Dit luxere merk is a work in progress. De officiële introductie gaat samen met de onthulling van het eerste model, de Repooz 1. De instapprijs van Dezire begint waar Repooz eindigt.

In Brussel debuteren beide merken in gepaste stijl. ‘Cheers, laat het het u smaken!’

 

andez.be/dez