The Future is Square
De Meubelbeurs Brussel staat bekend om zijn mainstream aanbod met een commercieel en internationaal draagvlak.
Het segment Square focust zich op de niches voor de toekomst. Dit jaar ligt het accent sterker op veelbelovend design en services. Square 2023 ambieert een bron van inspiratie voor de toekomst te zijn ─ voor fabrikanten en winkeliers uit binnen- en buitenland.
De eerste aanzet tot dit nieuwe concept was vorig jaar gegeven. De invulling zal zich de komende jaren verder uitkristalliseren. Square 2023 wordt als volgt.
De jonge designers staan gegroepeerd in de ‘Masters & Scholars’ Design Academy. Zij vormen een gemêleerd gezelschap van gevestigde namen (de Masters) en eindejaarstudenten. (De Belgische hogescholen voor design, interieur, architectuur staan hoog aangeschreven.) Zij laten je kennismaken met hun ontwerpen, geven toelichting op de ins & outs van het designproces. Dus neem je tijd, dat is absoluut de moeite waard. De jonge garde heeft nu eenmaal een andere kijk op de (design)wereld dan de gevestigde orde. Daarom wil Square met dit initiatief een brug slaan tussen fabrikanten, designers en winkeliers.
Een tweede subconcept is ‘The Future of Retail’, het platform voor alles rondom retail-marketing en b2b-dienstverlening. Wat is de stand van zaken op het gebied van IT en AI? Welke servicepakketten helpen om je bedrijf te optimaliseren? Hoe kun je de consument verleiden, virtueel en fysiek? Denk bijvoorbeeld aan geurmarketing, interactieve pricing & signing of performances door muurkunstschilders. Met dit platform wil Square de retailer op weg naar de toekomst helpen.
Op strategische plaatsen, vind je verder nog (digitale) informatieborden over branche-gerelateerde thema’s. Denk aan bedrijven die zijdelings bij de meubelsector betrokken zijn. Hier vind je zeker informatie over het beursthema 2023 ecologie want ‘Furniture is FurNature’!