Door efficiënt te werk te gaan: van de productie tot en met de marktstrategie. Alles draait om de rendabiliteit voor de winkelier. Bescheidenheid siert het familiebedrijf: wie weet dat Altoni Leather de op één na grootste zitmeubelfabrikant uit Zuid-Italië is?
Iedere maand komen er nieuwe modellen uit. Toch blijft het enorme assortiment behapbaar. Altoni beperkt zich namelijk tot twee categorieën leer (samen 50 kleuren) en één stofklasse (meer dan 250 kleuren). Iets gelijkaardigs speelt bij de relaxsystemen: Altoni houdt het bij maximaal twee motoren. Méér is om problemen vragen, leert de ervaring. Keep it simple. Dat werkt efficiënter voor iedereen in het bedrijf en zeker zo belangrijk, op de winkelvloer. Het dealernetwerk is even selectief en resultaatgericht opgezet. “Regionale exclusiviteit is dé manier om modellen te laten renderen. We hoeven niet op iedere hoek van de straat te staan.”
In dertig jaar is Altoni uitgegroeid tot een van de grote in de meubelregio Altamura. Het lean-and-mean familiebedrijf blijft vasthouden aan de in-house productie. Begin oktober is een vierde fabriekscomplex van 13.000 m2 in gebruik genomen. Hiervoor zijn o.a. de allernieuwste lasercutting- machines voor stof én leer aangeschaft. Al die investeringen, dat belooft wat!